4,000 تومان
  • فروشنده : tarhejaber

  • کد فایل : 7309
  • فرمت فایل دانلودی : .zip
  • تعداد مشاهده : 2181
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابربن حیان علوم با موضوع شفق های قطبی

دانلود طرح جابربن حیان علوم با موضوع شفق های قطبی

0 2.2k
دانلود طرح جابربن حیان علوم با موضوع شفق های قطبی

دانلود طرح جابربن حیان علوم با موضوع شفق های قطبی

با فرمت ورد وقابل ویرایش

شرح مختصر فایل

این مجموعه شامل:

  • پوستر های نمونه طرح جابربن حیان علوم با موضوع شفق های قطبی
  • تابلوی نمایش نمونه طرح جابربن حیان علوم با موضوع شفق های قطبی
  • مطالب علمی آموزشی در باره نمونه طرح جابربن حیان علوم با موضوع شفق های قطبی

این مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخش نامه نمونه طرح جابربن حیان علوم با موضوع شفق های قطبی  می باشد.

انواع طرح جاربن حیان:

جمع آوری همراه با طبقه بندی « مناسب پایه های اول ؛ دوم و سوم »: جمع آوری مجموعه ای از اقلام مشابه که بتوان آن ها را براساس تفاوت های ظاهری طبقه بندی کرد .مانند انواع برگ ها یا انواع پرها و…

نمایش: استفاده از اشیا برای نشان دادن چرایی و چگونگی عملکرد آن ها در واقع در این پروژه ما می خواهیم یک اصل علمی را به نمایش بگذاریم ( مثلا میدان مغناطیسی آهن ربا )

مدل: ساخت اشیا برای نشان دادن چگونگی شکل و ساختمان آن ها

تحقیق: ارائه جزئیات کامل تری درباره ی موضوع و بررسی جوانب مهم آن موضوع.

آزمایش « مناسب پایه های چهارم و پنجم و ششم »: سوالی مطرح می شود که دانش آموز جواب آن را نمی داند و باید برای رسیدن به جواب آن مراحل روش علمی را طی کند.

قسمتی ازین مجموعه

شَفَق قُطبی (به انگلیسی: Aurora) یکی از پدیده‌های جوی کرهٔ زمین است. شفق قطبی پدیدهٔ ظهور نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب است و معمولاً در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین که براثر برخورد ذرات باردارِ بادِ خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در یون‌سپهر (یونوسفر) زمین به وجود می‌آید.

شفق‌های قطبی نورهای زیبایی هستند که به طور طبیعی در آسمان دیده می‌شوند. که معمولاً در شب و در عرض‌های جغرافیایی قطبی به چشم می‌خورند. آنها در یونوسفر تشکیل می‌شوند و در سپیده‌دم قطبی قابل مشاهده هستند. در عرض جغرافیایی قطب شمال به آنها شفق‌های شمالی نیز گفته می‌شود که این نام بر گرفته از نام ایزدگونه رومی سپیده‌دم و نام یونانی باد شمالی است که در سال ۱۶۲۱ توسط پیر گاسندی روی این پدیده طبیعی گذاشته شد. به شفق‌های قطبی، نور قطب شمال هم گفته می‌شود زیرا آنها غالباً در نیم کرهٔ شمالی رویت می‌شوند و هر چقدر به قطب شمال نزدیک می‌شوید با توجه به مجاورت با قطب مغناطیسی شمالی زمین احتمال بیشتری می‌رود که بتوانید آنها را ببینید به طور مثال در شهرهای شمالی کانادا که بسیار نزدیک به قطب هستند امکان رویت آنها بسیار زیاد است.


4,000 تومان