دانلودطرح جابربا موضوع ترکیبات خاک و اثر آن بر رشد گیاهان

طرح جابربا موضوع ترکیبات خاک و اثر آن بر رشد گیاهان

0 2.3k
دانلودطرح جابربا موضوع ترکیبات خاک و اثر آن بر رشد گیاهان
طرح جابربا موضوع ترکیبات خاک و اثر آن بر رشد گیاهان
بافرمت ورد و قابل ویرایش

این مجموعه شامل:

پوستر های طرح جابربن حیان در مورد ترکیبات خاک و اثر آن بر رشد گیاهان
تابلوی نمایش طرح جابربن حیان در مورد ترکیبات خاک و اثر آن بر رشد گیاهان
عکس جابربن حیان در مورد ترکیبات خاک و اثر آن بر رشد گیاهان
مطالب علمی آموزشی در باره طرح جابربن حیان ترکیبات خاک و اثر آن بر رشد گیاهان
این مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخش نامه طرح جابر می باشد.
قسمتی ازین مجموعه
تاثیر عناصر موجود در خاک در رشد گیاهان
نمک‌های فلزات قلیایی و قلیایی خاکی ، بیشتر از نمکهای فلزات گروه (III) و فلزات وابسته در آب محلولند. گیاهانی که در خاک پُرسلنیم می‌رویند، مقداری از عنصر را جذب می‌کنند و برای انسان مضر و سمی هستند. اگر هموس که منبع مواد مغذی برای گیاه است تجریه نشود، خاک ارزش حاصلخیزی ندارد و به آنها کودهای فسفات و پتاس می افزایند. ترکیبات شیمیایی خاکها ، منعکس کننده ترکیب پوسته زمین ، ترکیب سنگهای مادر و فعالیتهای فیزیکی و شیمیایی است که در حین تشکیل خاک و پس از آن ، صورت می‌گیرد.

سلیسیم در مقایسه با اکسیژن ، عنصر محوری خاک است. خاک سیاه ، ماده آلی فراوان دارد. خاک قرمز ، احتمالا آهن زیاد دارد و خاک سفید ، شدیدا آب‌شویی شده‌است و کیفیت مناسبی ندارد. مواد مغذی اولیه خاک نیتروژن ، فسفر و پتاسیم است. غالب گیاهان در خاکهای غنی از نیترات رشد می‌کنند. منبع عمده ذخیره نیتروژن در خاک ، موجودات مرده و فضولات حیوانی است.

فسفر نیز مانند نیتروژن باید به صورت یک ماده معدنی یا غیر آلی در آید تا مورد استفاده گیاه قرار گیرد. یون پتاسیم یک عنصر کلیدی در کنترل آنزیمی تبادل قندها ، نشاسته‌ها و سلولز است. کلسیم و منیزیم به صورت یونهای (Ca+2) و (Mg+2) ، مواد مغذی ثانویه برای گیاه هستند. آهن ، یک جز اصلی کاتالیزوری است که در تشکیل کلروفیل یا سبزینه گیاه دخالت دارد.

کودهای طبیعی مکمل خاک‌
کود شیمیایی علاوه بر داشتن یون مطلوب ، آن یون را به صورتی در خاک جای می‌دهد که گیاه بتواند آن را به طور مستقیم جذب کند. کودهای نیترات جامد از آمونیاک تهیه می‌شود. اوره یکی از مهمترین مواد شیمیایی جهان بشمار می‌آید.

4,000 تومان