دانلودطرح جابر باموضوع سیاره زحل

طرح جابر باموضوع سیاره زحل

0 2.6k
دانلودطرح جابر باموضوع سیاره زحل
نام فایل:طرح جابر باموضوع سیاره زحل
فرمت فایل:ورد

قسمتی از این مجموعه
تا کنون ۵۶ قمر زحل کشف شده است و احتمالا بسیاری از آن ها هنوز دیده نشده اند. بزرگترین قمر زحل، تیتان، کمی از سیاره عطارد بزرگتر است.

تیتان دومین قمر بزرگ منظومه شمسی است؛ گانیمد، قمر مشتری، مقام اول را دارد .تیتان جو ضخیمی از هیدروژن دارد که احتمالا شبیه به جو زمین در مدت ها پیش است.

مطالعه وبررسی بیشتر این قمر، اطلاعات بسیاری درباره شکل گیری سیارات، و احتمالا اولین روزهای زمین، به ما می دهد. هسته این سیاره مانند بقیه سیارات گازی به شکل هسته ای از جنس صخره سپس لایه ای از هیدروژن فلزی مایع و سپس اقیانوسی از هیدروژن و هلیم مایع و آخر از همه جوی از هیدروژن و هلیم می باشد.

زحل اقمار کوچک بسیاری نیز دارد. هریک از این قمرها در نوع خود بی نظیر و یکتا هستند، از انسلادوس که سطحش به طور مداوم در حال تغییر است، تا یاپتوس که یک روی آن به سیاهی قیر و نیمکره دیگرش به سفیدی برف است.

شکاف کاسنی
در سال ۱۶۷۵ میلادی (۱۰۵۴ خورشیدی) جووانی دومنیکو کاسینی، اخترشناس ایتالیایی، کشف کرد که حلقه زحل از دو حلقه تشکیل یافته‌است و میان آن دو جدایی وجود دارد. این جدایی شکاف کاسینی نامیده می‌شود و در اثر کشش گرانشی قمر غول پیکر تیتان بوجود آمده‌است.

بررسی‌های واپسین نشان داده‌اند که در اطراف زحل، بر روی هم چهار حلقه وجود دارد. درونی‌ترین آنها بسیار کم نور و تقریباً با بالای ابرها در تماس است. قطر حلقه نورانی بیرونی به ۱۴۰۰۰۰ کیلومتر می‌رسد. شکاف کاسینی ۴۷۰۰ کیلومتر پهنا دارد

4,000 تومان