دانلود مقاله همایش ملی تربیت در مورد محوريت نقش مبلغان دينی و معاونان پرورشی در مدارس

دانلود مقاله همایش ملی تربیت در مورد محوريت نقش مبلغان دينی و معاونان پرورشی در مدارس

0 1.8k
دانلود مقاله همایش ملی تربیت در مورد محوريت نقش مبلغان دينی و معاونان پرورشی در مدارس

مدیر و معلم گرامی کاملترین تحقیق با موضوع همایش ملی تربیت در مورد محوريت نقش مبلغان دينی و معاونان پرورشی در مدارس بصورت word و قابل ویرایش  در 31 صفحه آماده دریافت توسط شما فرهنگی عزیز می باشد لازم به ذکر است مقاله همایش ملی تربیت در مورد محوريت نقش مبلغان دينی و معاونان پرورشی در مدارس توسط همکاران با تجربه و سابقه 20 سال بالا تدوین شده و تضمین کیفیت آن توسط اینجانب مدیر وبسایت بصورت کامل و جامع می باشد

شرح مختصری از فایل

موضوع فایل:همایش ملی تربیت در مورد محوريت نقش مبلغان دينی و معاونان پرورشی در مدارس

تعداد صفحات فایل:31 صفحه

فرمت فایل word و قابل ویرایش

قسمت مختصری  فایل

چکیده

با توجه به اهمیت مدرسه به عنوان یک نظام اجتماعی و نقش آن در تربیت دینی دانش آموزان در این پژوهش تلاش شده راهکارهایی برای دستیابی به این تربیت دینی با محوريت نقش مبلغان ديني درمدارس ارائه شود، بنابراین با استفاده از روش تحقیق توصیفی با تکیه بر مبانی نظری به تحلیل و سپس نتیجه گیری پرداخته و در پایان راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب‌های تربیت دینی در مدرسه و نقش مبلغان ديني در كاهش اين مشكلات  ارائه شده است. روش گرداوری اطلاعات به شیوه‌ی کتابخانه ای بوده است. در این پژوهش با استفاده از روش تحلیل کیفی به بررسی اطلاعات و تجزیه و تحلیل آنها بر اساس منطق و استدلال و در نهایت اظهار نظر درباره فرضیه ها پرداخته شده است. این پژوهش نشان می‌دهد که علاوه بر معلم، برنامه درسی و گروه دوستان و هم کلاسی ها مبلغان ديني هم در تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی نقش مهمي دارند. عدم مبلغ ديني متخصص در مدارس عادي و خاص منجر به عدم رعایت اصول تربیتی، ناکارآمدی محتوای کتب درسی، تعارض میان آنچه در مدرسه به دانش آموز آموزش داده می‌شود با آنچه از خانواده و محیط کسب کرده، عدم هماهنگی میان کادر مدرسه و رفتارهای ضد ارزشی گروه دوستان و همکلاسی ها شده و  موجب آسیب به تربیت دینی دانش آموزان خواهد شد.

 

واژگان کلیدی: تربیت دینی، مبلغ ، دينيلإ دانش آموزان، دوستان، آسیب ها

 

 

 

 

 

 

مقدمه

انسان شایستگی رسیدن به همه‌ی کمالات الهی را دارد و آفریده شده تا خلیفه‌ی خداوند بر روی زمین شود. برای رسیدن انسان به چنین مقامی نیاز است تا در مسیر دین قدم بردارد و در جهت آن رشد کند. در این راه افراد و گروه‌های مختلفی با انسان همراه هستند و می‌توانند به عنوان راهنما، او را در مسیر دین تربیت کنند و به بالا ببرند یا در مسیر غیر دینی او را از مقصد دور‌تر کنند. مبلغان ديني در مدرسه یکی از این عوامل است که قرار است در این مقاله نقش آن در تربیت دینی دانش آموزان بررسی شود.

جامعه‌ی دینی نیاز به تربیت دینی دارد تا افراد در آن استعدادهایشان را شکوفا سازند. شیوه‌ی تربیتی مدرسه بر شخصیت دانش آموزان بسیار مؤثر است. تربیت در همه‌ی ابعاد اعتقادی، عبادی و اخلاقی با توجه به ابعاد وجودی انسان کار ساده ای نیست. لذا لازم است همه‌ی عوامل مؤثر بر تربیت در مدرسه و خارج از آن به طور هماهنگ به تربیت افراد بپردازند. در این نوشتار سعی شده مسئولیت سنگین مبلغان ديني مدرسه در برابر تربیت دینی دانش آموزان بیان شود.

بیان مسأله

فلسفه بعثت انبیا به صراحت کتب آسمانی به ویژه قرآن کریم، سعادت انسان است. در اهمیت تربیت دینی همین بس که صد و بیست وچهار هزار پیامبر مبعوث شدند تا به این مهم بپردازند. همچنین پیامبر اسلام نیز از میان افراد امی برگزیده شده است (جمعه/2) تا انسان ها به سعادت برسند. در جامعه‌ی امروز مدرسه از جایگاه مهمی در تربیت دانش آموزان برخورداراست و می‌تواند فعالیت خود را در این زمینه در جهت مثبت و یا منفی به انجام برساند. بنابراین ضروری به نظر می‌رسد که چگونگی تربیت دینی در مدرسه و آسیب‌های احتمالی آن مورد بررسی قرار گیرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر