دانلود تحقیق درمورد بررسي سيستم حسابداري شركتهاي تعاوني

دانلود تحقیق درمورد بررسي سيستم حسابداري شركتهاي تعاوني

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد بررسي سيستم حسابداري شركتهاي تعاوني

با دانلود تحقیق در مورد بررسي سيستم حسابداري شركتهاي تعاوني در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي سيستم حسابداري شركتهاي تعاوني را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي سيستم حسابداري شركتهاي تعاوني ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي سيستم حسابداري شركتهاي تعاوني

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:34 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده:

كارآموزي چيست: كار آموزي همانطور كه از اسمش پيدا است يك درس 2 واحدي بوده كه دانشجويان دوره كارداني جهت يادگيري مطالب تئوري ياد گرفته در دانشگاه بايد بصورت عملي در يكي از ادارات بگذرانند بنده نيز اين درس را مانند همه ي دانشجويان بايد بگذرانيم كه در ترم تابستان داشته ايم. كه پس از ثبت اين درس در واحد آموزش جهت معرفي از طرف دانشگاه به محل كار آموزي (اتحادی شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان ایذه) دفتر پژوهشي دانشگاه نامه اي به محل كار آموزي فرستاده و پس از ارائه نامه به اتحادی شرکتهای تعاونی روستایی شهرستان ایذه به طور عملي شروع به كار كرديم كه در طي اين دوره بنده هر هفته 3 جلسه از ساعت 8 صبح لغايت 12  به اين محل رفته و يادگيري هاي لازم به بنده ارائه مي شود

 

 

 

 

 

مقدمه :

تفكر و تفحص در راه پيشبرد دانش، خدمت است و هر گاه اين خدمت راه گشايي معضلات و مشكلات جوامع بشر بخصوص جامعه اسلامي ايران قرار گيرد، در درگاه خداوند تبارك و تعالي عبادت محسوب مي شود افزون بر آن آنگاه كه حاصل تفكر و تفحص به صورتي گسترده در دسترس همگان واقع گردد، اين خدمت و عبادت، در افكار و اعمال ديگران نيز تاثير مي بخشد و در سطح وسيع به نتيجه مي رسد.   مطالعات و تحقيقاتي كه در زمينه حسابداري و حسابرسي بعمل مي آيد طبعاً تخصصي است و چون تخصص، با موشكافي، نازك بيني و ريشه يابي مسائل ملازمه پيدا مي كند جا دارد ياد آوري و تاكيد نماييم.

كه تخصص بايد در پرتو ايمان اعمال شود تا نتيجه بخش باشد زيرا هر كس محدوده ديد و بررسي خود را در حدود و ثغور جهان مي پندارد و تنها نور ايمان است كه عظمت عالم هستي را متجلي مي سازد و بينش پژوهشگر را وسعت و گسترش مي بخشد و تنها از اين راه است كه مغزها و انديشه ها قدرت و قوت يافته در كشف حقايق توفيق مي يابند و بيان حقايق با صداقت، صراحت، بي نظيري، بي باكي انجام مي گيرد و اين بداهت دارد كه كار حسابداري بدون وجود اين صفات ثمر بخش نخواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل اول

تاريخچه شركتهاي تعاوني

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 تاريخچه شركتهاي تعاوني :

ابتدا نگاهي به تاريخچه تشكيل تعاوني ها داشته باشيم. تا قبل از انقلاب اسلامي مصوبه اي توسط مجلس وقت به تصويب رسيد كه ساكنان نوار مرزي جنوب كشور به منظور تداوم رندگي در مرزها و عدم رو آوردن به شهرها مي توانند با كشورهاي همسايه مبادلات مرزي داشته باشند و چون اكثر ساكنين نوار مرزي از طريق دريا امرار معاش مي نمودند با كشورهاي همسايه داد و ستد داشتند لذا بر اساس اين مصوبه هر يك از ملوانان و كاركنان لنج ها و كشتي ها براي تامين ارزاق خانواده خود مي توانستند مقداري كالا از كشور خارج نموده، پس از فروش در كشورهاي عربي، نسبت به خريد مايحتاج خود اقدام نمايند. در اين راستا عده اي سود جو با علم به اينكه مي دانستند همه مردم امكان استفاده از اين قانون را ندارند لذا شناسنامه هاي مردم را خريداري و در قبال آن مبلغ ناچيزي به صـاحب شناسنامه پـرداخت مـي نمـودنـد و خـود از سـودهــاي كلان بهره مند مي شدند. لازم به ذكر است كه اين قانون در قبال ارائه شناسنامه خود افراد تحت تكفل آنان انجام مي شد.

پس از انقلاب شكوهمند اسلامي، بخش تعاوني اقتصادي جمهوري اسلامي ايران كه مهلم از اصول 43 و 44 قانون اسلامي مي باشد اساسنامه شركتهاي تعاوني مرزنشينان به عنوان يك ميثاق و سند همكاري مورد توافق و تفاهم اعضاء به تصويب رسيد. نكته اي كه قابل ذكر است اين است كه در سالهاي اوليه انقلاب جهت تشكيل شركتهاي تعاوني مرزنشينان به بعضي مناطق مراجعه مي شد و در مورد تعاوني بحث و تبادل نظر صورت مي گرفت. با استناد ماده 8 اساسنامه هر يك از اعضا بر تعاوني بايد حداقل يك سوم مبلغ سهام خريداري نموده و در موقع تاسيس شركت پرداخت نمايد و وقتي به آنان گفته مي شد كه بايد پول پرداخت نمايند و عضو شركت شوند اين در خواست مورد قبول مردم واقع نمي شد چرا؟ چون كه قبلاً در قبال شناسنامه خود پول مي گرفتند و با اين طرز تفكر كه تعاوني نيز همانند افراد سود جو مي باشد حال مي بايست هم شناسنامه بدهند و هم پول بدهند و حاضر به خريد سهام شركت نبودند. بالاخره مراجعات مكرر، شركت تعاوني مرزنشينان تشكيل و با قبول سهم در مشاركت اقتصادي آن را پذيرفته اند و تعهد مي نمايند كه آزادانه و با اختيار كامل و با رعايت حقوق مساوي اعضاء و همراه با كسب علم و آگاهي و بكارگيري مستمر دانش روز بر اساس آيه شريفه «تعاونوا علي البرو التقوي» و با  الهام از اصول قانون اساسي جمهوري اسلامي رسالت سنگين تحقيق عدالت اقتصادي، اجتماعي و پيشگيري از تمركز و تداول ثروت در دست افراد و گروههاي خاص را تامين مي كند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر