دانلود تحقیق درمورد نقاشی کودک واکنشی به هستی

دانلود تحقیق درمورد نقاشی کودک واکنشی به هستی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد نقاشی کودک واکنشی به هستی

با دانلود تحقیق در مورد نقاشی کودک واکنشی به هستی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نقاشی کودک واکنشی به هستی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نقاشی کودک واکنشی به هستی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نقاشی کودک واکنشی به هستی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:گاه مي‌بينيم که کودک در نقاشي‌اش تمايل به رنگ تيره دارد، گاه رنگ روشن را ترجيح مي‌دهد و برخي مواقع نيز تصويري را نقش مي‌کند که پدر و مادرها را نگران مي‌کند همه کودکان نقاشي مي‌کشند، اما نقاشي همه‌شان مثل هم نيست. در عين حال نقاشي يک کودک در دوران مختلف و در شرايط مختلف روحي رواني‌اش نيز يکي نيست.

گاه مي‌بينيم که کودک در نقاشي‌اش تمايل به رنگ تيره دارد، گاه رنگ روشن را ترجيح مي‌دهد و برخي مواقع نيز تصيري را نقش مي‌کند که پدر و مادرها را نگران مي‌کند.
به عنوان مثال "ماندانا.س" مادر گلچهره 3 ساله مي‌گويد: هيچ وقت نديده‌ام در نقاشي‌هاي گلچهره فردي به عنوان پدر وجود داشته باشد. او يک خانه مي‌کشد که در آن من هستم، خودش، عروسک‌ها و اسباب‌بازي‌هايش هست، اما همسرم نيست.
اين را مي‌دانم که گلچهره بيشتر ساعات روز با من تنها است و پدرش ساعات طولاني سرکار است و وقتي هم مي آ‌يد معمولا گلچهره خواب است، اما اگر واقعا نقاشي تصويري از دنياي درون بچه‌ها باشد مي‌توانم چنين نتيجه بگيرم که پدر در ذهن گلچهره کوچک ما نقش اندکي دارد و اين نگرانم مي‌کند.
اين که کودکان داري ذهن خلاق و سرشار از يده هستند شکي نيست و گاه مي‌شنويم که برخي آهنگسازان براي ساختن يک آهنگ جديد از ابتکار کودکاني استفاده مي‌کنند که مشغول آموختن موسيقي هستند ولي در عين حال نبايد فراموش کرد که هنر نقاشي مثل سير هنرها از روح ريشه مي‌گيرد و هرآنچه در ضميرناخودآگاه هست روي کاغذ مي آ‌يد.
کودکان نيز با نقاشي خود روح خود را عريان مي‌کنند و همين امر لزوم توجه پدر و مادرها را براين کار در مورد همه کودکان ضروري مي‌کند و خانواده بايد که علاوه بر حفظ خلاقيت کودکان خود بر تغييراتي که در نقاشي آنها روي مي‌دهد توجه کنند.
اليوريو فراري روانشناس در کتاب "نقاشي کودکان و مفاهيم آن" درباره مراحل نقاشي کودکان مي‌گويد: نخستين مراحل نقاشي خط خطي کردن و سپس تکامل چهره‌نگاري و قصه‌پردازي در نقاشي است.
وي همچنين معتقد است: نقاشي و زندگي عاطفي کودک مثل بررسي رنگ‌ها، موضوع‌ها، نقاشي خانواده، رابطه محيط و نقاشي و نقاشي و ناسازگاري از جمله مولفه‌هي مورد بحث روانشناسان است.
اين روانشناس يادآور مي‌شود: در نقاشي همانند خواب و رويا کودک خود را از ممنوعيت‌ها رها مي‌سازد و با مادر حالتي ناخودآگاهانه درباره مسائل کشفيات و دلهره‌هيش صحبت مي‌کند.
به همين دليل ين نويسنده اصرار دارد که اگر آموزش نقاشي را بر پيه تصحيح نقاشي قرار دهيم و به آنها تمرين کپي و تقليد را بياموزيم به از بين بردن خلاقيت در فرزندمان کمک کرده‌يم.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر