دانلود تحقیق درمورد اثرات زباله به محيط زيست

دانلود تحقیق درمورد اثرات زباله به محيط زيست

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد اثرات زباله به محيط زيست

با دانلود تحقیق در مورد اثرات زباله به محيط زيست در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اثرات زباله به محيط زيست را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اثرات زباله به محيط زيست ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اثرات زباله به محيط زيست

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:11 صفحه

قسمتی از فایل:

تعريف زباله و انواع آن

به مجموعه مواد ناشي از فعاليت‌هايي كه در محيط سكونت انسان توليد مي‌شود و دست كم از نظر مالكين آن مواد، به صورت جامد بوده و ناخواسته غير فعال استفاده و دور ريختني شده اند، زباله يا مواد زايد جامد، گفته مي‌شود. هر چند كه سكونتگاههاي انساني حوزه فعاليت انسان هستند، انسان هستند، اما در بستر طبيعي اين حوزه ساير جانوران اعم از گياهان و جانوران نيز به حيات خود ادامه مي‌دهند. زندگي، ادامه‌ي حيات و مرگ اين جانوران، هميشه منجر به توليد مواد ناخواسته‌اي مي‌شود كه در محيط انساني زايد تلقي مي‌شوند. اگر چه در محيطي غير از سكونت‌گاه انسان، مانند برگهاي ريخته‌ي درختان در جنگل، ماده زايد تلقي نشوند، بر اساس تعريف بالا زباله دامنه‌اي بسيار وسيع دارد، اما از آنجا كه در برنامه‌ريزيها و تصميم‌گيري‌هاي مربوط به مواد زايد، نوع، اندازه، ميزان خطر و ... اين مواد اهمين زيادي قبلي از توضيح درباره ي هر بحث ديگري، اين مواد را طبقه بندي كرده، انواع آن را شناسايي مي‌كنيم. به طور كلي در زباله‌هاي شهري مواد زير وجود دارند :

 

پس‌مانده‌هاي مواد غذايي

اين نوع از زباله ها، زايدات غذايي باقي مانده از ميوه‌ها، سبزيجات، فرآورده‌هاي حيواني و ساير خوراكي‌ها هستند كه در اثر جابه جايي، آماده‌سازي، پخت و پز و مصرف غذا توليد مي‌شوند. در مواد زايد شهري ايران، پس مانده‌هاي مواد غذايي درصدي زياد از زباله ها را تشكيل مي‌دهند- اما كميت و كيفيت اين مواد در طول سال، همواره متغيير است و در ماه‌هاي تابستان كه مصرف ميوه و سبزي بيشتر است به شهري و نظافت معابر و فضاهاي عمومي ( نظير بوستان‌هاي شهري ) هم چنان به عهده شهرداريها باقي ماند.

آشغال

به كليه مواد فاسد نشدني- جز خاكستر- آشغال مي‌گويند. آشغال شامل : كاغذ پلاستيك، قطعات پلاستيك، قطعات فلزي، شيشه، چوب و موادي از اين قبيل مي‌شود و آن را به دو بخش قابل اشتغال و غير قابل اشتغال تقسيم مي‌كنند. مواد قابل اشتغال شامل : شيشه، فلز و مواردي از اين قبيل است. اين مواد از فعاليت‌هاي خانگي و فعاليت‌هاي مؤسسات اداري، تجاري، صنعتي و مانند اينها به دست مي‌آيند.

 

خاكستر

به مواد باقي مانده از سوختن چوب، زغال سنگ كه از فعاليت‌هاي صنعتي، پخت و پز يا گرم كردن منازل حاصل مي‌شود خاكستر مي‌گويند. امروزه با رويكرد مردم به مصرف گاز، نفت و گازوئيل، مورد استفاده و مقدار آن كاهش يافته است. مقدار خاكستر با توجه به موقعيت جغرافيايي محل و در ماه‌هاي گوناگون سال متغير است. خاكسترها اغلب نرم، سبك و

 

5- مسائلي فرهنگي : آداب و رسوم، ميزان توجه شهروندان به حفظ منابع ملي، نگرش آنها بر مسائل بهداشتي، آگاهي به امكان و لزوم بازيافت، وجود تعليمات مذهبي مانند جلوگيري از اسراف و تببذير ****و قناعت، در ميزان توليد زباله مؤثر است.

 

كنترل توليد مواد زايد جامد

آژانس حفاظت محيط زيست ( E. P. A )، كاهش از مبدأ را چنين تعريف كرده است: طراحي توليد و استفاده از محصولات به طوري كه وقتي اين توليدات به پايان عمر خود مي‌رسند، به كاهش كميت و سميت زايدات توليد شده بيانجامد. اكنون كنترل مواد زايد توسط مديريت مواد زايد جامد چندان عملي نيست به همين دليل اغلب توليد را يك عضو موظف نمي‌شناسند. كنترل توليد مواد زايد در كوتاه مدت و با اعمال مديريت در سطح شهر عملي نيست، ولي در دراز مدت مي‌توان برنامه‌هايي را در سطح ملي اجرا كرد كه توليد مواد زايد تا حدودي دركنترل قرار گيرند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر