دانلود مقاله درمورد فلسفه هاي معاصر تربيت اخلاقي

دانلود مقاله درمورد فلسفه هاي معاصر تربيت اخلاقي

0 2k
دانلود مقاله درمورد فلسفه هاي معاصر تربيت اخلاقي

با دانلود مقاله در مورد فلسفه هاي معاصر تربيت اخلاقي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله فلسفه هاي معاصر تربيت اخلاقي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله فلسفه هاي معاصر تربيت اخلاقي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد فلسفه هاي معاصر تربيت اخلاقي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:39 صفحه

قسمتی از فایل:

 

اشاره

     در اين مقاله، پيشينه و اصول مفروضه چهار رويكرد معاصر تربيت اخلاقي مورد بررسي قرار مي گيرد. اين رويكردها به ترتيب عبارتند از: رويكرد تبيين ارزش ها، شناختي رشدي تحليلي  و سنتي. هر يك از اين رويكردها در پنج مرحله به بحث گذاشته مي شوند: 1. قلمرو و محدوده تربيت اخلاقي؛ 2. روش هاي عملي تربيت اخلاقي؛ 3. زمينة فلسفي رويكرد؛ 4. زمينه ي        روان شناسي رويكرد؛ 5. نقاط قوت و ضعف رويكرد.

 

مقدمه

     تربيت اخلاقي فعاليتي است كه بايد از دو نوع مطالعه نظري به دست آيد و حاصل آن در عمل به كار گرفته شود. از يك سوء مفهوم اخلاق، قلمرو فلسفه از لحاظ سنتي، هدف تربيت اخلاقي به شدت بر شناخت و آگاهي از فرد و اخلاق مبتني خواهد بود. از سوي ديگر، مباحث مربوط به طبيعت و تحول انسان در روان شناسي مشخص مي كند كه چگونه انسان مي تواند فاعل اخلاقي شود و مطابق با معيارهاي معين فلسفه اخلاق بينديشد و عمل كند. بالاخره تربيت كاري است كه اين داده هاي نظري را به حيطه عمل مي كشاند و برنامه، روش و شيوه ها را تعيين كرده، ارتباط آن را با عوامل رشد اخلاقي مطلوب مورد بررسي قرار مي دهد. 


9,000 تومان