دانلود طرح جابر در مورد ساخت ذره بین

دانلود طرح جابر در مورد ساخت ذره بین

0 2.9k
دانلود طرح جابر در مورد ساخت ذره بین

دانلود طرح جابر در مورد ساخت ذره بین کاملترین فایل در مورد ساخت ذره بین با موضوع جابربن حیان برای دانش آموزان پایه های ابتدایی می باشد اگر به دنبال یک فایل طراحی و ساخت برای جابربن حیان بصورت WORD هستید ما طرح ساخت ذره بین را بشما پیشنهاد می دهیم لطفا جهت دانلود طرح ساخت ذربین به انتهای مطلب بروید

تحقیق زمینه ای

معمولاً ذره بین ها را از شیشه و به شكل عدس می سازند. از این رو به آنها عدسی نیز می گویند. در صورت تابش نور خورشید به ذره بین، عدسی نور خورشید را در یك نقطه جمع می كند و به همین دلیل گرمای زیادی به وجود می آید. به این نقطه كانون عدسی می گویند. ممكن است در صورتی كه كاغذی را روی كانون عدسی قرار دهیم، گرمای خورشید كاغذ را بسوزاند. به كمك عدسی هایی می توانیم تصویر اجسام را روی پرده نمایش دهیم.

از ابزارهای نوری است که نور در اثر عبور از آن می‌شکند و همگرا یا واگرا می‌شود. عدسی‌ها از ماده‌های شفاف مانند شیشه و پلاستیک ساخته می‌شوند. عینک طبی و ذره‌بین و لنز دوربین‌های عکاسی و دوربین دوچشمی همه با عدسی ساخته شده‌اند. عدسی‌ها از نظر شیوه شکست نور در آن‌ها به دو دسته همگرا (محدب یا کوژ) و واگرا (مقعر یا کاو) تقسیم می‌شوند. یک عدسی ساده تنها از یک عنصر نوری تشکیل شده است. یک عدسی مرکب از یک مجموعه عدسی ساده که یک محور مشترک دارند تشکیل شده است. مزیت عدسی مرکب نسبت به عدسی ساده این است که بسیاری از بیراهش‌های نوری در آن قابل رفع هستند در حالی که این کار تنها با یک عدسی ساده امکان‌پذیر نیست. کاربرد عدسی تنها به امواج نوری محدود نمی‌شود، هر ابزاری که سایر امواج الکترومغناطیسی در اثر عبور از آن بشکند نیز عدسی خوانده می‌شود، به طور مثال لنز پارافین برای امواج مایکروویو وجود دارد.

فرهنگی گرامی ما مفتخریم که شما وبسایت معتبر درسی فایل راجهت دانلود فایل آموزشی خود انتخاب کرده اید ما هم متعهد به پشتیبانی 24 ساعته و ارائه فایل با کیفیت شما می باشیم.

تضمین خرید شما با پاسخ دهی 24 ساعته

(ایمیل drsifile@yahoo.com) - (-تلگرام :drsifile@)


راهنمای استفاده

,دانلود طرح جابر در مورد ساخت ذره بین
,طرح جابر در مورد ساخت ذره بین
,دانلود رایگان طرح جابر در مورد ساخت ذره بین
,نمونه فایل طرح جابر در مورد ساخت ذره بین
,فایل جدید طرح جابر در مورد ساخت ذره بین
,خرید فایل طرح جابر در مورد ساخت ذره بین


15,000 تومان