4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29059
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1898

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله برنامه ريزي و مديريت استراتژيك

دانلود مقاله برنامه ريزي و مديريت استراتژيك

0 1.9k
دانلود مقاله برنامه ريزي و مديريت استراتژيك

با دانلود مقاله در مورد برنامه ريزي و مديريت استراتژيك در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله برنامه ريزي و مديريت استراتژيك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله برنامه ريزي و مديريت استراتژيك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد برنامه ريزي و مديريت استراتژيك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

 شمايي كلي از اصول برنامهريزي

برنامهريزي, فرآيند آگاهانه و سيستماتيك تصميمگيري در مورد اهداف و فعاليتهاي آينده يك فرد, گروه, واحد كاري يا سازمان است.

فرآيند مبنايي برنامهريزي:

1.       تحليل موقعيتي: برمبناي رويكرد احتمالي (پيشامدهاي آينده), برنامهريزي با يك تحليل موقعيتي آغاز ميشود. برنامهريزان بايد در چارچوب محدوديتهاي زماني و منابع, اطلاعات مرتبط با مساله مورد برنامهريزي را جمعآوري, تفسير و خلاصه (جمعبندي) نمايند.

2.       ارايه اهداف و طرحهاي ممكن (گزينههاي پيش رو): اين مرحله, جايي است كه بايد بر خلاقيت تاكيد ورزيد و مديران و كاركنان را تشويق كرد تا برپايه نگرشي وسيع به امورشان بينديشند.

الف. ”اهداف“, همان مقاصد يا غايتهايي هستند كه مديران قصد رسيدن بدانها را دارند. اهداف ميبايست مشخص, چالشي و واقعگرايانه باشند.

ب. ”طرحها (يا برنامهها)“, اعمال يا ابزارهايي هستند كه مديران براي حصول اهداف خود بكار ميگيرند.

3.       ارزيابي اهداف و طرحها: تصميمگيرندگان بايد مزايا, مضرات و تاثيرات بالقوه هر گزينه پيش رو (هدف و طرح) را ارزيابي نمايند.

4.       انتخاب هدف و طرح: حال برنامهريز در موقعيتي است كه بايد مناسبترين و امكانپذيرترين اهداف و طرحها را برگزيند.

5.       پيادهسازي و اجرا: بايد مديران و كاركنان, طرح (برنامه) را درك نموده, منابع موردنياز آن را در اختيار داشته, و براي انجام آن برانگيخته شوند.

6.       پايش و كنترل: از آنجاييكه برنامهريزي, فرآيندي پيشرونده و تكرارشونده است, بايد مديران مستمراً عملكرد واحدهاي تحتتكفلشان را از جهت تطابق با اهداف و برنامههاي واحد, تحتنظر داشته باشند. 


4,000 تومان