دانلود تحقیق درمورد برخورد با کودک در خانه و مدرسه

دانلود تحقیق درمورد برخورد با کودک در خانه و مدرسه

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد برخورد با کودک در خانه و مدرسه

با دانلود تحقیق در مورد برخورد با کودک در خانه و مدرسه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق برخورد با کودک در خانه و مدرسه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق برخورد با کودک در خانه و مدرسه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد برخورد با کودک در خانه و مدرسه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

    هريك از شما خبرهاي تكان دهنده اي را در روزنامه هاو يا از ساير رسانه ها درباره ي مشكلات و مسايل كودكان و نوجوانان خوانده ياشنيده ايد . به نظرشما علت چيست ؟

o عدم آگاهي دست اندركاران تعليم و تربيت نسبت به نقش و وظايف خود ؟

o عدم توجه به روان شناسي كودك ؟‌

o تكراركوركورانه روش هاي تربيتي نادرست ؟

o عدم توجه به روش هاي برقراري رابطه انساني ؟

o  و ...

محيط مطلوب پس از زمينه ي مناسب وراثتي , مهمترين و ضروري ترين نياز براي رشد يك انسان محسوب مي شود. اگر ما در نقش ‍” معلم ـ مربي“ توانستيم خود را بسازيم و با كودك درست رفتار كنيم , كودك هم درست رفتار مي كند .( انعكاس رفتار)* دراين راستا ميان كودك و مربي بايد فضايي انساني , صميمانه و صادقانه بوجود آورد و سعي كرد به طور عملي و عيني يك الگو و سرمشق مطلوب براي كودك بود. آنچنان كه طبق ضرب المثل معروف : ” دوصدگفته چو نيم كردار نيست .“ ,‌كودك بيشترين اثر را از اعمال و كردار ما مي پذيرد تا گفتار ما .

سخن از آموزش اصول برقراري ارتباط انساني ,‌بهداشت رواني ,‌پيشگيري و ساختن انسان ها است . با آغاز دوره ي آموزش رسمي , حساس ترين ايام يك دانش آموز در محيط آموزشگاه سپري مي شود . از اين رو قابل تعجب نيست كه ريشه ي اكثر مشكلات رفتاري و ناهنجاري هاي عاطفي ,‌اجتماعي و رواني را بايد در همين محيط جستجو كرد. خشونت و پرخاشگري ,‌ناسزاگويي ,‌فرار از مدرسه ,‌افت تحصيلي , ترك تحصيل ,‌اعتياد و نظاير آن جلوه هايي از عدم برقراري ارتباط درست با كودكان و نوجوانان است . زماني كه با يك پديده ـ ي رفتاري روبه رو مي شويم , شايسته است سه مرحله را طي كنيم :

1. شناسايي كامل و همه جانبه ي آن پديده ي رفتاري (‌جلوگيري از جزيي نگري )

2. توجه به ريشه يابي و علت يابي رفتار ( طرح چراها)

3. انديشيدن به راه يابي ( چه بايد كرد ؟‌ چه راه حلي ؟‌ چه اقدامي ؟ و ...)

حال بايد كودك و نوجوان را باور نمود و اوراپذيرفت . داشتن يك رابطه ي خوب و انساني مقدماتي ترين و ضروري ترين مرحله ي كار با كودك يا نوجوان است . 


2,000 تومان