دانلود مقاله مديريت شطرنجی

دانلود مقاله مديريت شطرنجی

0 2.3k
دانلود مقاله مديريت شطرنجی

با دانلود مقاله در مورد مديريت شطرنجی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله مديريت شطرنجی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله مديريت شطرنجی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد مديريت شطرنجی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

                     ساليان دراز است که از بوجود آمدن بازي شطرنج مي‏گذرد و از آن بعنوان بهترين بازي فکري ياد مي‏گردد. عموماً وقتي به اين بازي دقيق شده و به قوانين و حرکت مهره هاي آن بيشتر دقت کنيد، پي به پيچيدگي‏هاي تازه‏اي در عين سادگي آن مي‏بريد که به علاقه شما به اين بازي مي‏افزايد.

به بازي شطرنج با توجه به حرفه، تجربه، تحصيلات وسليقه  مي‏توان نگاههاي متفاوتي داشت. در اين مقاله سعي شده است با يک نگاه ريز‏بينانه به اين بازي ، درسهائي از علم مديريت  را در آن يافت .

به منظور درک آسانتر مطالب اين مقاله، فرض نمائيد شما شطرنج باز بوده و مهره‏ شاهتان، ذينفعان موسسه شما اعم از سهامداران، مشتريان، کارکنان، تأمين کنندگان و اجتماع و مهره شاه حريف نيز بازار ارائه محصول و يا خدمات مي باشد.

و همچنين سايرمهره‏هاي شما منابع در اختيارتان شامل تکنولوژي توليد، تکنولوژي اطلاعاتي ، امکانات مالي، تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري و نيروي انساني سازمانتان مي‏باشد. با قبول اين فرضيات بخشي از درسهايي که در اين بازي شيرين در ارتباط باعلم مديريت مي‏توان آموخت و بکارگرفت، عبارتند از:

 

1-    هدفمند بودن حرکت

يک شطرنج باز، هدف از بازي خود را مات کردن حريف مقابل در کنار يک نرمش فکري مي‏داند. براي هر حرکت خود نيز هدفي دارد. حرکاتي به منظور گسترش بازي ، تامين امنيت شاه و آرايش مهره ها جهت حمله يا دفاع از اين قبيل حرکات است . در بازيهاي حرفه اي به منظور شناخت هر چه بيشتر سبک بازي حريفان ، نياز است که بازي حريفان، چند بار بررسي شده و مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد.

يک مدير سازمان توليدي و يا خدماتي نيز مي بايست اهداف بلند و کوتاه مدت خود را با توجه به وضعيت پيراموني (شرايط بازار، تهديدها و فرصتها، نقاط ضعف و قوت و ...) ترسيم کرده و برنامه‏هاي عملياتي براي دستيابي به آن را مشخص و بصورت مداوم آن را کنترل نمايد.


4,000 تومان